Cor Jansen
Cor Jansen (Sneek, 1960) is directeur Utrecht Marketing. Hij is verantwoordelijk voor het versterken en uitdragen van de concurrentiekracht van Utrecht en de regio. Samen met bewoners, bezoekers, bedrijven en kenniswerkers wil hij het verhaal van Utrecht verder invullen. "Gezond stedelijk leven" staat daarbij hoog in het vaandel.
Van september 2017 tot en met februari 2019 was hij directeur regionale samenwerking bij de Universiteit Utrecht. Omdat de maatschappelijke rol van de universiteit steeds belangrijker wordt, werkte hij aan het toekomstbestendig en betekenisvol verankeren van de Universiteit Utrecht, als inclusieve 'civic' university, in de stad en in de regio.
Daarvoor was Cor Jansen (drs Onderwijskunde, Groningen) ruim zes jaar directeur Communicatie & Marketing bij de Universiteit Utrecht. Eerder vervulde hij vergelijkbare functies bij ROC Midden Nederland (2001-2004) en bij de Hogeschool Utrecht (2005-2011). Daarvoor werkte hij bij de UU, Vrije Universiteit en Rijksuniversiteit Groningen.
Nevenfuncties en vrije tijd: voorzitter Business Peloton Utrecht (ondersteuning komst en organisatie Giro d'Italia Utrecht 2010, Tour de France 2015 en de lobby voor de Vuelta 2020). Tevens was hij de afgelopen twee jaar voorzitter van het Holland Animation Filmfestival Utrecht. De Omnisportvereniging Zwaluwen Utrecht 1911 had Cor Jansen als voorzitter vanaf de fusie tussen Zwaluwen Vooruit en vv Utrecht in 2005 tot 2014; daar is hij nu net als bij de Vereniging Sport Utrecht lid van de Raad van Advies. Tevens is hij lid van de Maatschappelijke adviesraad van FC Utrecht.
Cor is verder fervent sporter, vooral op de fiets. Maar hij is evenzeer hardloper en fanatiek zaalvoetballer.
Utrecht Development Board » UtrechtDB-leden » Cor Jansen
"Utrecht kan van kunstenaars profiteren"
"Had iemand ooit van Bilbao gehoord zonder het Guggenheim museum?" Jeroen Hermkens, beeldend kunstenaar en UDB-lid, pleit voor meer zichtbare kunst en cultuur in Utrecht. "We snakken naar schoonheid" zegt hij. En hij ziet dat grote culturele projecten een verrassende invloed hebben. "De bouw van het Antwerps Museum MAS heeft in korte tijd een verpauperde wijk een ander imago gegeven".
> Lees het hele interview